Utmerkelser ble tildelt Sigurd Rønning, Sondre T. Fossli, Joacim Ø. Bjøreng og Nora S. Saugerud

Skikretsting og vårfagmøter 19. mai

Buskerud Skikrets avholdt skikretsting med påfølgende grenvise vårmøter 19. mai 2015 på Sole Hotell, Noresund.

PROTOKOLL FRA SKIKRETSTINGET 2015

Følgende ble valgt i styret og grenkomiteer i buskerud skikrets for kommende tingperiode 2015-2017:

SKIKRETSSTYRET:

• Leder:                     Steinar Berthelsen                     Rollag & Veggli IL           gjenvalg
  • Nestleder:              Carita Skjønberg Holth             IF Birkebeineren             gjenvalg/ny NL
  •  Medlemmer:         Sigvat Morken                            Gol IL                                 gjenvalg
  •                                   Janne Dugstad                           IL Bevern                           ny
  •                                   Giljar Groven                              Geilo IL                              ny
  • Grenkomiteledere:
  • Alpint:                      Kenneth Larsen                         Hemsedal IL                       gjenvalg
  • Freestyle:                 Tormod Løvall                           Kongsberg Freestylekl.     gjenvalg/ny i sty.
  • Hopp/komb.:          Jon Ola Skrutvold                     Ringkollen Skiklubb          gjenvalg
  • Langrenn:                Gabriel Johannessen                Gol IL                                    gjenvalg
  • Varamedl.:               Jens Vig                                       IL Drammen Strong          gjenvalg
  •                                    Tom Erland Borgersen             Hokksund IL                       gjenvalg

GRENKOMITEENE:

Alpinkomiteen:

• Leder:                        Kenneth Larsen                           Hemsedal IL                      gjenvalg
  • Medlemmer:            Connie Hagen                              Krødsherad IL                   ny
  •                                     Haukur Bjarnason                      Geilo IL                               gjenvalg
  •                                     Jørund Li                                      Ål IL                                     gjenvalg
  •                                     Beate Wojtaszek                          Kongsberg IF                     ny

Hopp-/kombinertkomiteen:

• Leder:                        Jon Ola Skrutvold                       Ringkollen Skiklubb          gjenvalg
  • Medlemmer:            Stian Schjetne Hagen                 Heradsbygda IL                  ny
  •                                     Fredrik Sveia-Nilsen                  Gjerpenkollen Hoppkl.      gjenvalg
  •                                     Gunnar Næsvold                         Røykenhopp                        gjenvalg
  •                                      Silje Sprakehaug                        Vikersund IF                        gjenvalg

Langrennskomiteen:

• Leder:                         Gabriel Johannessen                 Gol IL                                      gjenvalg
  • Medlemmer:             Else Karine Pjåka Carlsen         Ringkollen Skiklubb             ny
  •                                      Anders Embergsrud                   IL Skrim                                  gjenvalg
  •                                      Gjermund Rønning                     Vikersund IF                         gjenvalg
  •                                      Stine Eriksen                                IL ROS                                    ny

Freestylekomitèen:

• Leder:                         Tormod Løvall                             Kongsberg Freestylekl.        gjenvalg
  • Nestleder:                  Bjørn Sæterøy                              Aron Skiklubb                        gjenvalg
  • Medlemmer:             Ole-Kristian Strøm                      Hemsedal IL                          gjenvalg
  •                                      Randi Sjåstad                               Geilo IL                                    ny

Følgende utmerkelser ble utdelt på årets skikretsting:

• Sondre Turvoll Fossli fra Hokksund IL ble tildelt skikretsens utmerkelse (fat + stipend) for gull i U23-VM sprint i Kasakhstan 2015.
  •  Joacim Ødegård Bjøreng fra Røykenhopp ble tildelt skikretsens utmerkelse (fat + stipend) for gull i VM-jr laghopp i Kasakhstan 2015.
  • Anders  Jacobsen (ikke tilstede)  fra Ringkollen  Skiklubb ble tildelt skikretsens utmerkelse (fat + stipend) for gull i VM  laghopp i Falun  2015.
  • Nora Skyttersæter Saugerud fra Konnerud IL og Sigurd Rønning fra Vikersund IF ble tildelt Norges Skiforbunds Jubileumspokal der hovedkriteriene er: Inkluderende, humørspreder, deltagende, rette verdier, Fair Play, ambassadør for sporten, stort frivillig engasjement og uegennyttig innsats for skiidretten, sportslig resultat (lite vekting).

Skikretsens utmerkelse til Sondre Turvoll Fossli og Joacim Ødegård Bjøreng.

Norges Skiforbunds Jubileumspokal til Sigurd Rønning og Nora Skyttersæter Saugerud.

PRESENTASJONER VÅRMØTE LANGRENN:

1. Hovedterminliste sesongen 2015-2016/overnatting NC-renn og mesterskap
  2. Sparebank 1 Cup 2014-2015 – evaluering. Fastsette opplegg for sesongen 2015-2016
  3. Fastsette gebyr for dekning av fellesutgifter for klubb/deltaker i HL, NC og NM
  4. Kretssamlinger. Orientering om samlinger sesongen 2015-2016
  5. BSK kursaktivitet 2015-2016
  6. Kretslag og/eller tilbud om regional lag og jente- og gutteprosjekter? Kort innledning til debatt med utgangspunkt i LK’s vedtatte handlingsplan

REFERAT/PRESENTASJON VÅRMØTE ALPINT:

REFERAT VÅRMØTE HOPP/KOMBINERT: