Jentesamling freeski Hemsedal

17.- 19. april holdt Hidden Skills i samarbeid med Buskerud Skikrets og Hemsedal FreeX en rekrutteringsamling freeski i Hemsedalsparken. Ønsket med samlingen var å rekruttere flere jenter inn i miljøet ved å skape en arena for mestring, utvikling, skiglede og et sosialt felleskap.

Fredag kveld startet vi med en barmarksøkt i Trøimshallen, hvor vi jobbet med å bli bedre kjent mens vi holdt på med aktiviteter som turn og trampoline.

Lørdag morgen startet alle jentene dagen med yoga i Trøimshallen før vi dro i bakken. I bakken hadde jentene 3 tilbud de kunne vere en del av, dette fordi vi ønset å legge tilrette for alle nivå, ønsker og personlige mål med samlingen. Vi har 21 jenter fordelt i Blåparken og Hemsedalsparken hele lørdagen. Det var god stemning, bra samhold og når slushen meldte sin ankomst kom også drapå- stemningen.

Etter bakken benyttet jentene seg av tilbud om å dra ned i Trøimhallen for å hoppe mer trampoline. Hemsedal FeeX hadde også ordnet med at barneheisen skulle gå etter middagen for de ivrigeste.

Søndagen startet med filming i blåparken etterfulgt av et 45 min railjam på de siste 4 railsene i blåparken. Det var en hærlig stemning under konkurransen, hvor jentene motiverte hverandre til å utfordre seg selv og heiet hverandre frem. Det var et imponerende høyt nivå på alle sammen!

Etter lunsj ble det mer shred og filming i både Hemsedalsparken og blåparken.

Vi tror at samlinger som denne er bra for miljøet og jentemiljøet i freeski. Her får jentene muligheten til å oppleve at det er et miljø og vere en del av det, bli kjent med andre jenter og utfordre seg på ski

Det var 21 jenter med på samlingen i Hemsedal, hvor den yngste var 11 år og den eldste 24 år. Anne Jorunn Tysseland og Connie Jacobsen Myking var med som trenere.

Deltagere:

• Johanne Killi