Team Hallingdal med lovende sesongstart

Team Hallingdal har åpnet langrennssesongen med gode resultater.

Sesongstarten var god, der blant annet Ola Jordheim (M19/20) vant Gravsetrennet (klasseseier) og Golrennet. Trym H. Fikke er tilbake, og viste seg frem i samme klasse. Guro Jordheim gikk fort og viste at hun blir å regne med i toppen av K19/20, med 2. plass i K19/20 på Gravsetrennet og som raskeste kvinne på Golrennet. Litt sykdom i gruppa denne perioden så det er flere som kommer sterkt tilbake utover i sesongen.

Vi har hatt en god treningshøst med 27 samlingsdøgn (M20 har flere samlingsdøgn) siden skolestart, der alle har vist god utvikling. Teamsamlinger i høst har blant annet vært to helgesamlinger, en på Storefjell Resort Hotell (sponsor), og en snøsamling på Lykkja fjellstue i november. Her inviterte vi med juniorhallinger som ikke er med i teamet. Tanken er at sammen blir vi bedre og desto flere på trening, desto bedre. Vi ønsker å samle juniorer i Hallingdal til et felles miljø, der vi utvikler gode juniorløpere, som deretter også ønsker å satse videre som seniorløpere. I oktober var vi ti dager i Ramsau hvor vi trente mye på snø. Dette er absolutt en samling vi ønsker å fortsette med. Tidlig på snø og trene på det vi skal være gode på, det gjør at vi er i stadig utvikling. I tillegg har teamet deltatt på Buskerud skikrets sine samlinger i Hemsedal og på Geilo.

Vi hadde stor fremgang i fjor, der individuell utvikling og skiglede stod i fokus. Vi ønsker å vise oss frem enda mer denne sesongen, og med den gløden og passion for sport som hersker i den sammensveisede gruppa om dagen, er alt mulig. Vi følger drømmen om å gå fort på ski og jobber hardt og forbereder oss med gode skiforhold. Nå gleder vi oss til Ribberennet, KM-stafett, og ikke minst Norgescup, KM på hjemmebane og VM-mønstring i januar.

Bilde av teamet for sesong 2015-2016. Øvre rad, f.v. Thor-Magnus Mundal (1998-Gol IL), Knut Skrindo (1997-Gol IL), Andres Rudningen (1999-Hemsedal IL), Gunn Karoline Høgset (1997-Ål IL), Asle Grøthe (1999-Torpo IL), Guro Jordheim (1996Hemsedal IL), Jakob Mestvedthagen (1996-Hemsedal IL), Ola Jordheim (1996-Hemsedal IL). Nedre rad, f.h. Sevat Mestvedthagen (1998-Hemsedal IL), Vetle Ulrichsen Flaget (1997-Hemsedal IL), Sondre Wright Lunde (1983- trener), Trym Halbjørhus Fikke (1996-Hemsedal IL) og Sigurd Sollien Hulbak (1995-Hemsedal IL). Jonas Køso Svarstad (1997-Gol IL) er ikke med på bildet.

TEAM HALLINGDAL

Sondre Wright Lunde