Hovedlandsrennet 2016 - Fauske

Skikretsen trenger tilbakemelding fra klubbene i forhold til bestilling av smøreplasser og smøreopplegg i.f.m. Hovedlandsrennet langrenn på Fauske.

Smøreboder:

Hovedlandsrennet i 2016 går på Fauske i Nordland i tiden 26.28. februar. Buskerud Skikrets stilte i 2015 med mange løpere, og forsynte seg i tillegg godt av premiebordet både individuelt og i stafett. Vi håper å stille like mange i 2016, selv om avstanden er noe lenger enn sist.

Konnerud IL og Skrim har tatt på seg å være kretsens hovedledere i langrenn. Magne Killingstad, Konnerud og Arnt-Idar Jørstad, Skrim vil være kretsens ledere i denne grenen under rennet.

For å kunne bestille smørefasiliteter har vi behov for å vite omtrent hvor mange løpere som planlegger å stille til start.

Klubbene bes derfor å melde estimert antall utøvere pr klubb innen 6. desember.

Klubbvis tilbakemelding sendes til: magne.killingstad@gmail.com

Smøreopplegg:

Buskerud Skikrets - langrennskomiteen - har vurdert å sende egen smørere med til Fauske som bistand til løpere. Dersom vi skal få dette, til må vi ha en oversikt fra klubbene over hvor mange av deres løpere som kommer til å benytte seg av dette. Vi har regnet ut at prisen pr deltaker ved å sende oppover to profesjonelle smørere vil koste ca kr 400 pr skipar ( x3 dager) Det forutsetter at ca 50% av utøverne benytter tilbudet. Om dere skal ha med smørebukker og annet utstyr på flyet koster frakten alene like mye!

Kan klubbene samordne hvor mange i hver enkelt klubb som vil benytte dette og sende epost til gabrieljohannessen@hotmail.com snarest og senest innen 14. desember 2015.