Sammenlagtseier til Buskerud i RC kombinert

Buskerudløperne har levert flere sterke resultater i vinterens RC kombinert. Leif Torbjørn Næsvold fra Røykenhopp vant sammenlagt i rekruttcupen (RC 1) i kombinert.

Vinterens rekruttcup i kombinert har bestått av til sammen fem renn fordelt på arrangørstedene Steinkjer, Lierberget (Løten), Gausdal (dobbeltrenn) og Linderudkollen/Fossum. Gledelig for kombinertsporten er det at deltagelsen i rekruttcupen har vært større enn på mange år. I denne sesongen deltok omtrent 80 utøvere i rekruttcupen.

Buskerudløperne har levert flere sterke resultater. Leif Torbjørn Næsvold fra Røykenhopp vant sammenlagt i rekruttcupen (RC 1) i kombinert. Nikolai Aasberg fulgte opp med fjerdeplass sammenlagt i RC 1, som er den gjeveste RC-klassen.

I jentenes RC 2-klasse ble det også buskerudseier sammenlagt Holeværingens Silje Opseth.

I guttas RC 3 var det spennende til siste slutt mellom Martin Bredesen Garberg, Orkdal og Sander Kolberg fra Kongsberg IF. Trønderen stakk av med sammenlagtseieren med kun 10 poengs margin til Kolberg.

Sammenlagtresultatene for alle RC-klassene finner du her: