Team Hallingdal godt i gang

Team Hallingdal er et nystartet regionalt team for junior- og seniorløpere fra klubbene i Hallingdal og teamet er nå godt i gang.

Her er info fra teamet:

Team Hallingdal er et nyoppstartet regionalt junior-team (og senior hvis Hallingdal har noen som ønsker å bli med). Teamet er for ungdom som ønsker å satse på langrenn, normaldistanse eller langdistanse. Teamet har denne sesongen 12 utøvere, hvorav 5 utøvere kommer fra Gol, 6 fra Hemsedal og 1 fra Nesbyen.

Følgende utøvere er med på teamet:

• Torgrim Vedde -1996. Nesbyen IL
  • Knut Skrindo – 1997, Gol IL
  • Morten Rese – 1997, Gol IL
  • Jonas Køso Svarstad – 1997, Gol IL
  • Tor Magnus Mundal Skredegård – 1998, Gol IL
  • Gaute Hagen Hallingstad – 1996, Gol IL
  • Guro Jordheim – 1996, Hemsedal IL
  • Ola Jordheim – 1996, Hemsedal IL
  • Jakob Mestvethagen – 1996, Hemsedal IL
  • Sevat Mestvethagen – 1998, Hemsedal IL
  • Sigurd Hulbak – 1995, Hemsedal IL
  • Vetle Flaget – 1997, Hemsedal IL

Teamets trener er Sondre Thune Lunde.

For de fleste er det Norges Cup og jr. NM i Trondheim som er målet for denne sesongen.

Alle klubbene i Hallingdal kan bli medlem hvis de ønsker, helt uavhengig av om de har aktuelle løpere i denne årsklassen.

Våre hovedsponsorer er Sparebank1 Hallingdal Valdres og AS T. Engene. Vi har også mange lokale sponsorer som heier på oss, samt at teamet har fått økonomisk støtte fra Buskerud Skikrets.

Følg oss gjerne på FB og nettsiden.

https://www.facebook.com/teamhallingdal?fref=ts  og   http://teamhallingdal.no/

I styringsgruppa sitter: Oddmund Jordheim, Håkon Skrindo, Stein Arne Vedde og Jannicke Ulrichsen.

Teamet åpnet sesongen 2014 -2015 med en rekke flotte plasseringer i Gravsetrennet og Golrennet, se resultater.

Rapport fra trener Sondre Thune Lunde etter Ringkollstafetten/KM-stafett og Ribberennet:

Gratulerer til teammedlemmene Vetle, Jakob og Ola som tok KM-gull i juniorklassen for Hemsedal IL under Ringkollstafetten i dag. Guttene viser lovende tendenser kort tid før første Norgescup på Lygna. Som yngstemann på laget gikk Vetle hardt til verks og vekslet likt med Konneruds Bergmann (som vant Hovedlandsrennet i fjor) og kun 18sekunder bak juniorverdensmester Augdal (Ringkollen skiklubb). Jakob fulgte godt opp og gikk i fra Konneruds førstelag og tok opp jakten som resulterte i lik veksling med Ringkollens førstelag, og delt første plass i stafetten så langt. Han falt sammen i kjent stil etter målgang og hadde virkelig "blødd for drakta". Ingen av de konkurrerende lagene maktet å følge den sterke ankermannen Ola som trygget inn seieren med gode 42sekunders margin.

Knut og Morten deltok på Gols lag sammen med Emil I. Brøto og ble til slutt nr 7. Sevat som yngst i teamet brettet opp ermene og gikk 1. og 3. etappe for Hemsedals 2. lag, der Kasper gledelig hospiterte på 2. etappe. En fin opplevelse å gå med de større guttene når man veksler som nr 5!  Hemsedal 2 endte på 9. plass av de 12 startende lagene.

I tradisjon tro ble Ribberennet arrangert på Liatoppen og teamet fikk seg en god gjennomkjøring i friteknikk, som avslutning på en av flere tøffe treningsuker. En del tunge kropper, men likevel fine resultater der de eldste guttene Ola og Jakob gikk raskest av teamløperne med 4. og 7. plass av 20 startende i M19-20. Sigurd som satser mest langløp øker stadig farta i sporet og ble nr 17 i samme klasse. Sevat og Thor-Magnus gikk inn til 6. og 12. blant 15 startende i M17, og Vetle og Knut inn til 6. og 8. plass av 15 startende i M18. Mange av de beste i landet stilte her til start, og med å slippe opp litt fremover ser vi at vi absolutt kan vise til god personlig utvikling og ikke minst ta poeng og fine plasseringer under første NC på Lygna 16.-18.1. Før dette er det Eggedalsrennet 4.1 (Sparebank1-cup) og enkelte av utøverne skal gå noen turrenn. Vi ses i sporet!

Resultater:  (for bilder, se teamets FB-side)