Sander Kolberg, Kongsberg og Lars Gunnar Næsvold, Røykenhopp

Kombitreff og NC-åpning Lillehammer

Helgen 13.-14. des. var det sesongåpning for kombinertrekruttene. Det ble arrangert kombitreff for aldersgruppen 13-16 år. Samtidig var det NC åpning for junior/seniorløpere.

Helgen 13. -14. desember var det sesongåpning for kombinertrekruttene. Det ble arrangert kombitreff for aldersgruppen 13-16 år. Samtidig var det NC åpning for junior/seniorløpere. Langrennsdelen av begge rennene ble arrangert felles på Natrudstilen.

Kombitreff

Kombitreff er en nyskaping for kombinertrekruttene i alderen 13-16 år. Målet er å skape en felles arena for samhold, konkurranse og utvikling. Årets første kombitreff ble flyttet fra Trondheim til Gausdal og Sjusjøen grunnet snømangel i Trøndelag. Gausdal skilag stilte Kremmerlibakken i utmerket stand til trening fredag kveld, og kombinert hopprenn lørdag og søndag. Langrennsløypene på Natrudstilen holdt sedvanlig topp standard. Buskerud skikrets sine deltagere, Sander Kolberg, Kongsberg IF og Lars Gunnar Næsvold, Røykenhopp, var veldig godt fornøyd etter helgens opplevelser. Plasseringsmessig oppnådde Kolberg hhv 2. og 5. plass, mens Næsvold fikk 3. og 18. plass i sesongstarten.

Under følger en video laget av Skiforbundet fra helgens kombitreff. https://www.youtube.com/watch?v=BgsMfEoS2JM

Neste kombitreff er Kombilekene i Tolga 17. og 18. januar.  Alle kombitreff er arrangement åpent for alle sammen i årsklassene 13-16 år. Vi ønsker at mange som mulig av våre kombinertløpere blir med på disse flotte arrangementene.

Norgescup Lysgårdsbakken/Natrudstilen

Norgescupen ble åpnet med hopp i Lysgårdsbakken (K90) og 10 Km Gundersen lørdag og 5 Km Gundersen sprint på søndag. Røykenhoppløperen Leif Torbjørn Næsvold åpnet NC-sesongen med gode resultater. Etter meget sterke langrenn begge dagene oppnådde han hhv 2. og 4. plass i NC B.