Treningslederkurs langrenn 2016

Langrennskomiteen er i gang med utarbeidelse av kursplan for 2016 - først ut er Froland 21-22 mai

Vintersesongen er over og ny skisesong står for tur. Langrennskomiteen er opptatt av kompetanseheving i klubbene. Spesielt gjelder dette på trenersiden blant barn og unge. Som Skiforbundets største krets når det gjeder Telenorkarusellarrangør, håper vi at flest mulig deltar på trinn 1 - Treningsleder langrenn vår og høst. Treningsleder langrenn passer for personer som har ansvar for barn i alderen 6-12 år og er basert på det "gamle" trener 1 kurset. Dette kan også brukes som påbygging til nytt Trener 1 kurs.

I tillegg ber vi klubbene gi tilbakemelding om kursønsker. I første omgang arrangerer vi kurs følgende plasser som skal dekke alle våre 6 soner.

21-22 mai - Froland Idrettsanlegg og rulleskiløype

Aug/sept - Kongsgård Kristiansand

Sept - Ryfylke/Sand

Vi vil komme tilbake til mer spesifikke datoer og opplegg for kursene i aug/sept. når dette er endelig avklart.

Alle kurs vil legges ut på terminlisten og det blir online påmelding. Kursavgiften faktureres i etterkant og sendes til klubbene.

Vi håper også at kursoppsettet er givende med tanke tidsbruk. Treningslederkurset legger opp til mest mulig praktiske øvelser med aktiv deltakelse fra deltakerne. Start kl. 1000 og ferdig på ettermiddagen lørdag og søndag.

Kurs er gøy - få inspirasjon til å motivere og glede andre.

Påmelding og info. treningslederkurs froland 21-22 mai.