Resultater KM Høgås

KM langrenn distanserenn klassisk og fristil 16-17 januar - Høgås

Resultater klassisk lørdag Resultater KM fristil søndag

Se flott tilm fra Otra TV: https://vimeo.com/152221699

Søndag - 345 påmeldt til søndagens fristilrenn. Les mer på Otra sine sider Sjekk reportasje og bildekarusell i Agderposten lørdag og Agderposten mandag, samt FVN mandag og bildeserie FVN

KM langrenn distanse er i gang på Høgås. Lørdag stilte 315 deltakere til start i klassisk stil.

Fra Otra sine sider: En fantstisk KM helg på Høgås:

Trollrennet/KM i langrenn ble avviklet under virkelige vinterforhold denne helga på Høgås. Lørdagen var det 8 cm kald nysnø på bakken, men de klassiske løypene var strålende til alle de 291 løperne som gikk over målstreken. Søndag morgen viste gradestokken 21,6 grader, alle var spente etter hvert som de ankom stadion: Blir det renn? Temperaturen steig etter som solen kom. Starten ble utsatt en halvtime og den kaldeste delen av løypa (Vestløypa)ble sløyfet. 305 deltakere stilte til start, 45 stk valgte å stå over pga kulden, bla valgte HSG - løperne på Hovden å ikke gå. (etter anbefaling fra treneren)

Fra tidligere:

NB!! KM langrenn 16-17 januar er flyttet til Høgås Evje. Trollrennet som skulle vært arrangert 23-24 januar utgår. Benytt ny påmelding på nett for KM Høgås åpent frem til onsdag kl. 2359.

Denne meldinger ble publisert lørdag 9/1 kl. 1333 slik at alle skal få samme mulighet til planlegge samt overnatting etc. Langrennskomiteen beklager det intrufne pga. snøforholdene i Sør Rogaland og håper at alle stiller opp på Høgås. Alle tidligere påmeldinger via Hjelmeland og Trollrennet vil bli slettet slik at alle må melde seg på riktig link på nytt - KM Høgås

Påmelding via terminlisten

Fra tidligere.

KM-langrenn, distanserenn klassisk og fristil, som skulle vært avholdt 16.–17. januar på Bjødnabu skianlegg, med Gullingen som reservearena, vil bli flyttet pga snømangel. Foreløpig er det for tidlig å si hvor dette skal arrangeres innad i vår krets pga en del arrangementstekniske utfordringer. I perioden helt fram til KM er det meldt en ganske kraftig kuldeperiode, og vi ber derfor om forståelse for at endelig avgjørelse om arrangementsplass ikke vil bli offentliggjort før mandag 11. januar kl. 12.00 på skikretsens hjemmeside og facebookside. KM-helgen er fastsatt for hele ski-Norge, og langrennskomiteen er klar på at dette ikke skal avlyses så lenge vi har mulighet til flytting innad i kretsen. Igjen beklager vi den oppståtte situasjonen og ber om forståelse hos alle utøvere og foreldre/ledere/trenere i klubbene. KM er og skal være skikretsens viktigste arrangement, og vi ber derfor alle, både store og små, om fortsatt å holde av helgen til å delta.

Hjelmeland IL v/Trond Sandvik

Langrenskomiteen v/Geir Olav Håland

Se også terminlisten langrenn når det gjelder endringer.

Tine leverer drikke