Resultater kretsrenn Brattåsen

Lørdag 9. januar ble det avholdt hopprenn på snø i Brattåsen

Hoppfest i fem bakker

Små og store skihoppere jublet over perfekt vintervær og laget hoppfest i fem bakker.

Det første skikkelige hopprennet på snø på to år i Brattåsen hoppanlegg ble en kald fornøyelse, men  gleden over flotte forhold i snøværet skapte toppstemning. Rutinerte arrangører i Øyestad IF Ski sørget som vanlig for førsteklasses avvikling av kretsrennet, som inkluderte skileik for de yngste, bålbrenning, samt presentasjon og seiersseremoni i beste olympiske tradisjon.

Alle fem bakkene ble benyttet, med hopplengder fra én til 38,5 meter. Kretsens beste hopper, Øyestads egen Sondre Land Håland, hoppet lengst og best i den største bakken.

Det eneste minuset var den svake deltagelsen. Skikrets og klubber har virkelig en jobb å gjøre for å styrke rekrutteringen til hoppsporten. Flere slike positive arrangementer vil sammen med norske hoppstjerners prestasjoner i verdenstoppen inspirere de yngste til å satse på hoppsporten.

Resultater:

Klasse 20 (K40): 1) Sondre Land Håland, Øyestad, 203.4,  2) Kristoffer Håland, Øyestad, 192,5, 3) Henning Stea, Songe, 190,5.

Klasse 60 (K40): 1) Pål Håheim, Froland, 166,7

K25: Even Eie, Øyestad, 115,8

K15: Leonard Kaba, Øyestad, Lucas Sandberg, Øyestad.

K8:  Leonard Håland, Christoffer Stormsen, Kristin Kraft Myhren, Tuve Kraft Myhren, Marco Ramsland Sivertsen, Ida Asbjørnsen, Isabel Nedenes Olsen.

K3: Alira Stormsen, Levi Ramsland Sivertsen.

Det var også særdeles gledelig å kunne gi ut NSF jubileumspokal til Sondre Håland for hans innsats som forbilde og motivator for alle i hoppmiljøet. Leder av hoppkomiteen Trond Sandberg overrekte prisen.