Kretslag senior langrenn

Med tanke på våre eldre løpere som står uten tilbud, har langrennskomiteen inngått et samarbeid med Vossalangrenn.

Hei folkens, da har jeg fått tilbakemelding på at Sjur, Thomas, Endre, og Tor Jøran deltar på Blink-samlingen i Sirdalen. Sondre og Stian får også informasjon slik at de blir fristet til å bli med på denne samling nummer 2 Sondre klarer kanskje å bli med på deler av samlingen – gi meg i så fall beskjed så jeg kan få deg med på Lysebotn Opp.

Første samling på Voss ble MEGET bra – vi satser på at samlingen i Sirdal blir like god. Til sammen blir vi 12 stykk: 4 fra kretslaget/Sirdal Ski og 7 stk. fra Vossalangrenn, og så har vi med oss Bent som trener.

Litt praktisk:

• Samlingen starter offisielt søndag 26. juli og varer frem til torsdag 30. juli – da avslutter vi med å reise til Lysebotn og gå Lysebotn Opp

• Vi skal bo på Sinnes Arena, der har vi fått tak i 2 rimelige leiligheter som vi fordeler oss på (Tor Jøran bor privat)

• For de som ønsker det så tilbyr Bent seg å starte opp med en liten «precamp» allerede lørdagen den 25. juli – men da har vi kun den ene leiligheten ledig – så hvis det blir mange som vil være med så satser vi på å bruke andre tilgjengelige hytter i området.

• Kan jeg vi (Geir Olav og Bent) beskjed om hvem som ønsker å være med fra lørdag?

• Samlingsplan og annet praktisk kommer

• Det blir grillkveld på søndagskvelden etter økt nummer 2

• Ta med sengeklær og håndklær – det er dyner i leilighetene

• Ta med det vanlige– rulleski, hjelm, staver, refleksvest, joggesko, badebukse… osv.

• Jeg bistår med privat innkvartering i Stavanger fra torsdag til fredag og lørdag for tilreisende fra Vossalangrenn

• Vi er noen foreldre som kommer til å bistå med innkjøp av mat ++

• Prismessig så satser jeg på at vi skal klare å gjennomføre samlingen med en total kostnad på ca. 1.000,- inkludert overnatting, mat og trenerutgifter. Da bidrar kretsen med litt økonomisk støtte.

Samlingsplan

Måned

Innhold

(20-25.6)

Voss/Vikafjellet

Vi møtes til en samling på Vikafjellet. Bent har ansvar for denne samlingen.

Juli/August

(26.7-1.8)

Sirdal og Lysefjorden

I forbindelse med Blinkfestivalen legger vi en samling i Rogaland. Bent stiller som trener på denne samlingen.

(14-20.9)

Førde

Åpen samling i Førde sammen med Team Veidekke Vest – Bent/trener fra krinslaget til S&F bistår oss på denne samlingen.

Oktober

(25.10-31.10)

Lillehammer/
Sjusjøen

Vi møtes på Sjusjøen og satser på at det er laget snø der med det nye anlegget. Kjartan er trener i samarbeid med Petter Blindheim.

(8.-15.11)

Beitostølen

Vi legger opp til en god snøsamling på Beitostølen.  Bent blir med som trener.