Rennsøknader langrenn 2015-2016

Til alle klubber i Agder og Rogaland Skikrets: Langrennskomiteen ber om at alle klubber senest 24. mai legger inn søknad i sportsadmin på renn for kommende sesong. Videre ber vi om at klubbene forespør TD, og at klubber som har problemer med å finne TD tar kontakt med sin sonerepresentant. Klubbene vil også motta skriv direkte fra sin sonerepresentant.

For klubber som lurer på hvilke renn og datoer som er fastsatt, se nasjonal terminliste for en oversikt: http://www.skiforbundet.no/langrenn/skirenn/

NB!!! Endret dato - Merk også at KM helgen allerede er fastsatt: 16-17. januar.

Merkedatoer:

Ungdommens Holmekollrenn ligger planlagt 20-21 februar, men er enda ikke endelig avklart.

Mulig at Hovdenrennet flyttes en uke senere i 2015, dette tas i samråd med arrangør. Vi oppfordrer klubbene til å arrangere flere renn i starten av sesongen (om mulig på barmark, ved lite/ingen snø) og ikke minst i mars måned selv om det er andre større renn. Viktig å ikke ha alt sentrert i midten da alt skjer. Vi har  mange snøsikre plasser i kretsen. De som fikk avlyst sine renn i vinter, håper vi at arrangerer på nytt i 2015-2016. Flere klubber anbefales å gå sammen om arrangere. Enkelte soner bør oppfordre sine klubber til å arrangere flere renn og få nye arrangører på banen.

Langrennskomiteen vil også komme tilbake til hvordan et evt. KM del II skal arrangeres og evt. når.

Hovedlandsrennet Fauske arrangeres 26-28 februar

NM junior 11-13 mars

NM senior 28-31 januar

NM del II NC finaler 31/3 - 3/4