Resultater NM jnr. 1 og FIS Hovden

Det ble flotte dager på Hovden og Hovden sportsklubb vil gjerne rette en stor takk til spesielt skisenteret som tilrettela på en flott måte.

Saudaløperen Daniel Foss suste inn til en knallsterk bronsemdalje i NM jnr slalåm. En fantastisk prestasjon på hjemmebane som til daglig går på skigymnaset.

Resultater NM jnr slalåm herrer

Resultater NM jnr slalåm damer

Resultater NM jnr ssl herrer

Resultater NM jnr  ssl damer

Alt ligger som vanlig på FIS sine sider

Fra tidligere:

Helgen 10-12 april er det klart for internasjonalt storinnrykk på Hovden. 3 dager med FIS renn og NM jnr. 1. Live timing

Mesterskapet er et NM i SSL og SL for dem som er født i 1997 og 1998. I tillegg til selve mesterskapet arrangerer vi et vanlig Fis-renn i SSL fredag. Også selve NMjr.1 i SSL (lørdag) og SL (søndag) er FIS-renn som er åpne for internasjonal deltakelse, og vi har omkring 40 utenlandske løpere fra nasjonene Sverige, Island, Danmark, Nederland, USA, New Zealand, Irland og Great Britain. Totalt stiller omkring 110 norske løpere til start, og av disse igjen er omkring 30 jenter og 60 gutter deltakere på NMjr.1. Fra Agder og Rogaland Skikrets deltar Andre Nilsen, Anniken Stebekk, Morten Auestad Svendsen, Erik Auestad Svendsen, Daniel Foss, Erlend Øveraas og Marielle Vinnes.

Lørdag kveld arrangeres løpermiddag i Hovden Grendehus for deltakere, ledere og trenere, samt arrangørstaben på omkring 30 personer.

Rennene arrangeres i Vestbakken som nylig er godkjent for internasjonale renn fram til 2025. Vestbakken har en høydeforskjell på 344m, og en maksimal helningsgrad på 55%, og er en av Norges mest krevende storslalåmtraseer, så vinner av renn her er en god skiløper.

Informasjon via terminlisten