Sesilåmi 14. mars 2015

14. mars er datoen for det mange kaller "vårens vakreste eventyr. Turen fra Setesdal til Sirdal. I år blir det renn - uansett!!

Påmelding  http://sesilami.no/ Resultater

Starttider og puljer Sør norsk fjellkarusell Renninformasjon

Viktig informasjon rett før start.

Det er mange ting som skal klaffe foran et stort renn og det er viktig å være godt forberedt.

Ryggsekk og bekledning:

TD anbefaler alle å ha med ekstra vindtett tøy og votter i sekken på rennstart.

Alle som skal gå Sesilåmi er pålagt å gå med en ryggsekk, 3 kg, av sikkerhetsmessige grunner. Sesilåmi er et høyfjellsrenn og sekken skal inneholde varmt og vindtett ekstra tøy. Været skifter fort i fjellet og det kan plutselig bli behov for å ha på seg litt ekstra tøy. I sekken anbefaler vi også å ha med mat og drikke. Husk solkrem og solbriller, det er meldt om strålende sol renndagen.

Det vil i år bli foretatt stikkprøver av sekkene. Det er da innhold og vekt som blir sjekket.

Målgang!

Målgang til året renn ved Sinnes skule.

Det blir premieutdeling kl 12.30. Pengepremier fra Valle Sparebank til 1, 2 og 3 plass i dame - og menn klassen.

Arrangementet ved Sinnes skule går som planlagt!

Barneskirenn:

Minilåmi blir arrangert ved Sinnes skule også i år.

Åpningstider rennkontor:

Rennkontoret blir i år flyttet fra Valle og tilbake til Soknehuset på Rysstad.

Fredag 13 mars 15.00-21.00 Soknehuset på Rysstad
Lørdag 14 mars 06.00-09.00 Brokke alpinsenter, Kafeen

I Soknehuset blir det åpen kiosk-kafe, det er muligheter for smøring av ski og få råd og tips ihht gode ski til rennet.

Startnummer:

Alle deltakere starter med startnummeret godt synlig og brikke er festet til startnummeret. Brikken blir avlest på kontrollpunkter ved start, underveis og ved målgang.

Søppel i verneområdet:

Husk at du går i vakker natur og ikke minst verneområdet, kast derfor ikke fra deg søppel, men putt det i sekken eller lever det på matstasjonene.

Uværsløype:

Dersom føre og værforhold blir slik at arrangøren mener det er uforsvarlig å sende løperene over fjellet har Sesilåmi en alternativ trase med start og mål i Brokke. Uværsløypen er 24 km lang og vil være et godt alternativ til gjennomføring av rennet. Det er ingen refusjon av startkontigent ved avlysning eller alternativ trase renndagen.

Rennets jury:

TD: Geir Dalvik