Saudahoppere i vinden

For flere i skikretsen er det nesten ukjent at Rogaland har skihoppere, men da glemmer man at det er et gryende miljø i Sauda, med ildsjel Tor A. Michalsen i spissen. Pga. reiseavstander var det naturlig at Saudahopperne deltok i Hordaland sitt kretsmesterskap i hopp og kombinert:

Sauda IL Hopp har deltatt med 5 skihoppere i kretsmesterskapet til Hordaland skikrets, arrangør var Bulken IL.

Brynjar Listøl klasse gutt 14 år, hadde rennets lengste hopp på 40m i k40 og stilkarakterene 17, 17, 17, og 104,6 poeng i første omgang i andre omgang hoppet han 39,5m og fikk 16,5 16,5 16 i stil å 101 i poeng totalt 205,6 i poeng dette var rennet høgeste poeng skår. 40m er Brynjar Listøl nye personlige rekord grunnet til at Brynjar Listøl fikk noe dårligere stil karakter er at han var lit vinglete i lufta å satte ikke nedslag. Brynjar vant sin klasse

Ole-Henrik Birkeland. Klasse gutt 15 år, hadde to gode hopp på 30m med stil karakterer i første omgang  14,5 14,5 14,5 og 65,1 poeng i andre omgang hoppet han 35m og fikk 16,5 16 16 og 86,1 poeng det blei til sammen 151,2 poeng 35m er nå Ole-Henrik Birkeland nye personlige rekord. Ole-Henrik Birkeland gikk og kombinert og vant sin klasse både i hoppbakken og i langrenns sporet

Ådne Listøl. Klasse gutt 16 år, hadde to gode hopp på 27m og 27,5m og 101,1 i poeng ny personlige rekord er nå 27,5m Det var første gang Ådne Listøl hoppet i K40. Ådne Listøl vant sin klasse

Theresa Hocking. Klasse Jente 15 år,hoppet i k25 og hadde to fine hopp på 18m og 19m det blei ny personlig rekord på Theresa Hocking og 19m og 124,3 i poeng. Vant sin klasse.

Sigrid Birkeland hopper i k12. Klasse jente 15 år, hoppet to gode hopp på 6m og 7m og samla poeng 57,6 poeng. Det blei ny personlig rekord på Sigrid Birkeland på 7m. Vant sin klasse.
 Nathaniel Olsen Seltveit hoppet i k8 og hadde to gode hopp på 2,5m og 5m det ga han 125,2 poeng. Nathaniel Olsen Seltveit satte ny personlig rekord på 5m

K40= kritiskpunt 40 meter
K25= Kritiskpunt 25 meter
K12= Kritiskpunt 12 meter
K8= Kritiskpunt 8 meter

Det var fantastisk at Rogalands/Sauda skihoppere kan reise til Voss og ha hopprennets lengste hoppe og ta 5 første plasser, det er da det svir at vi ikke er i samme skikrets så vi kunne blir kretsmestere. Siden vi er i Agder Rogaland skikrets.

Dei mangla stildommer på Voss i dag å da stile vår stildommer Tor Andreas Michalsen opp å dømte på strak arm.
Bilde fremme fra venstre Nathaniel Olsen Seltveit, bak fra venstre dommer Tor Andreas Michalsen. Hoppere Ole-Henrik Birkeland. Sigrid Birkeland. Theresa Hocking. Ådne Listøl. Brynjar Listøl. Lagleder Halvor Seltveit.

Tor Andreas Michalsen
Leder Sauda IL Hopp