Rapport samling Geilo

Alpinistene var på Geilo i tidsrommet 30/10-3/11 som erstatning for Pitztal.

RAPPORT FRA UTVIDET SAMLING FOR HL/JR-LØPERE PÅ GEILO, 30.10-3.11:

Forberedelsene til denne samlingen, etter at samlingen i Pitztal ble avlyst, besto i hovedsak av booking av overnatting og trasé i bakken. Skitreningen foregikk i en kort bakke i Havsdalen på snø som i all hovedsak var lagret fra vinteren. Geilo har også anskaffet en «snømaskin» som lager snå i plussgrader, som kompletterte den lagrede snøen. Overnatting var booket i leiligheter i Havsdalen, slik at løperne kunne gå til og bra bakken. Samlingen skulle være et samarbeid med Hovden Skigymnas, men for å oppnå muligheter for mest mulig variasjon booket kretsen egen trasé, og ba også om at Hovden og kretsen fikk treningstid samtidig. Kretstrener og HSG planla på forhånd hva slags type løyper vi skulle stikke fra dag til dag, og i løpet av hver økt skulle løperne da veksle mellom disse løypene. I samarbeid med Jan Fjetland organiserte vi dessuten transporten for Rogalands-gjengen til Geilo i Plogenbussen, og Kjersti var med som leder på samlingen. Rasmus og Ulrik fra Hovden, tok tog til Drammen og ble plukket opp av kretstrener der. De tok tog fra Geilo til Kristiansand når samlingen var over.

Last ned full rapport fra kretstrener