Rapport hoppsamling Hovden

Det ble en vellykket samling på Hovden for hoppfolket

Helgen 6. - 8. november hadde hoppkomiteen treningsleir på Hovden i samarbeid med freestylekomiteen.  Til sammen var vi 27 små og store fra klubbene Øyestad, Oddersjaa, Øvrebø, Gjerstad og Songe som hadde funnet veien til Hovden. Denne gangen var det trening på barmark med spenstøvelser, styrke og tøyning. Vi hadde også en trening sammen med freestylegruppa, som også hadde treningsleir der. Trenerteamet, de erfarne hopperne Sondre, Kristoffer, Olav, Henning og Susanne veiledet og instruerte på et kyndig og profesjonelt vis de yngre hopperne. Trygve var selvsagt med, og hadde regien på det hele i sin hule hånd.

Bringsverd-bakken var på plass, og det ble mange flotte miniskihopp der. Og sannelig fikk de som ville også prøve seg i freestylebakken. (også den av plast).

Tradisjonen tro ble en av trenerne «kasta» på vannet etter øktene. Henning ble den (u) heldige, og hoppa sporty ut i det iskalde vannet.

Etter to lange økter med trening på lørdag, ble det tur til badeland. Der var det full fart i sklia for noen, og deilig avslapning i boblebadet for andre. En uoffisiell konkurranseom å stå lengst i sluddværet, kun i badetøy, ble en artig aktivitet for de tøffeste. Lørdagen ble rundet av med nydelig pizza i lavvoen til Hovdestøylen, og film (fra dagens økter) til kvelds på instruktørhytta.

Natt til søndag kom det snø!! Det ble derfor en nydelig toppturi deilig sol og vakkert snølandskap. Søndagens høydepunkt må vel sies å være «nedturen», da vi akte ned fra toppen av slalombakken og ned.

En vellykket treningsleir som vi håper det kan bli flere av!

På vegne av hoppkomiteen Lisbet