Vinnere skistipend 2014

• Forslag fra komiteene forelå der alle hadde nominert hver sin kandidat til årets skistipend:

Komitelederne begrunnet sine forslag for resten av styret:

Kandidater:

Freestyle Eirik Moberg, Arendal Slalåmklubb

Hopp Sondre Vestøl Bråtane Songe SK

Langrenn Sivert Wiig Gjesdal IL

Isabella Fidjeland Hovden Spkl.

• Eirik Moberg er på et meget høyt nasjonalt nivå. Vinner av Norgescup Skeikampen 2014, totalt nr. 2 i NC, uttatt til VM jnr og ble nr. 25.
  • Sondre Vestøl Bråtane ble nr. 7 i NM jnr og nr 18 NM senior stor bakke. Topp 10 i alle NC renn og vinner av internasjonalt renn i Sapporo jnr og 10 i klasse senior
  • Sivert Wiig 3. plass NC sammenlagt 2. og 3. plass i NM jnr. Et kjempetalent utenom det vanlige i en klasse M17 som er gedigen i Norsk målestokk
  • Isabella Fidjeland kongepokalvinner i senior damer 2014! Flere FIS seiere nasjonalt og internasjonalt samt landslagsutøver 2014-2015.

Vedtak: styret gir skistipend 2014 til Eirik Moberg, Sondre Vestøl Bråtane, Sivert Wiig og Isabella Fidjeland for deres fremragende prestasjoner i 2013-2014. Stipendet er på 7500,- hver. Vinnerne vil bli tilskrevet og selve markeringene finner sted via leder av hver fagkomite som vil finne en egnet anledning der disse vil bli feiret av sine egne – både store og små.

Kongepokalvinner Isabelle Fidjeland