Rapport Utvidet samling Fonna 27-31/8

Forberedelsene til denne samlingen var de samme som ved tidligere samlinger. Kretstrener reiste til Jondal tidlig om morgenen onsdag 27.8, rigget arenaen på breen, kjøpte heiskort og handlet mat til de første dagene. Forholdene på breen hadde holdt seg meget bra siden forrige samling og værmeldingene varslet om bra treningsvær. Grunnet få foreldre på denne samlingen overtok kretstrener Plogen-bussen og overlot egen bil til sjåfør fra Plogen som dro hjem etter å ha kjørt løperne til Jondal. Dette fungerte helt utmerket. Få foreldre på samlingen innebar også at løperne måtte være med å bidra i bakken med å bære staur og saltbøtter, men dette gikk også fint. Samlingen var planlagt sammen med Hovden Skigymnas, men de fikk ikke anledning til å være på ski før lørdag 30.8 grunnet krav fra skolen på Hovden.

Last ned full rapport fra kretstrener

Snøen minker på Fonna nå og etter denne helgen er det slutt for denne gang. Foto Arild Tjensvold

Sjekk ut Fonna på Facebook

INVITASJON TIL UTVIDET SKISAMLING PÅ FONNA, 27.8-31.8:

Det inviteres herved til utvidet ski-samling på Fonna. Samlingen er åpen for løpere påmeldt til utvidet samlingsopplegg denne sesongen og kun for hovedlands- og junior-løpere. Tema for samlingen framstilles i tabellen under. Samlingen er et samarbeid med Hovden Skigymnas og all skitrening kjøres sammen med dem. Samlingen var i utgangspunktet planlagt som en slalåmsamling men hvis forholdene tillater det vil det også gjennomføres trening i storslalåm.

Samlingen er åpen for:         HL og JR-løpere påmeldt utvidet opplegg.

Overnatting:                           «Hovdenhuset» i Krossdalen. Foreldre må bidra med innkjøp av mat samt kjøkkentjeneste. Det lages «vaktliste» ved frammøte onsdag 27.8.

Sum

Overnatting m/mat

Kr. 940,-

Heiskort

Kr. 1120,-

Treneravgift

Kr. 760,-

Felleskostnader

Kr. 200,-

Sum

Kr.3020,-

Kostnader:

I etterkant av samlingen vil kretsen foreta en avregning av kostnadsfordelingen i henhold til antall påmeldte deltakere. Kostnadsfordelingen vil omfatte overnatting, heiskort, treneravgift og dekning av felleskostnader. Hver klubb blir fakturert for sitt beløp.

Transport:                                          Alle må selv sørge for transport til/fra Fonna og til/fra bakken.

Lagleder:                                            Hver klubb oppnevner lagleder, og all informasjon går gjennom lagleder og sportslig ansvarlig.

Påmelding:                                        Klubbvis påmelding på vedlagte skjema. Frist mandag 25.august.

Tema for samlingen:                       Det planlegges slalåm og storslalåm.

Husk å ta med:                                Skiutstyr, barmarkstøy og –sko, preppeutstyr, drikkeflaske, regntøy,

hjelm, ryggplate, samt pads for slalåmtrening.

Frammøte:                                        Frammøte på Hovdenhuset onsdag 27.8 kl. 21.00 for lagledermøte/trenermøte og møte med løperne.

Jeg ønsker alle en fin sommer og vel møtt til ski-samling igjen i august.

Felles påmeldingskjema sendt til klubbene.

Hans Blattmann Kretstrener