Deltakere storsamling hopp

Så var hoppsamlingen I Midtstua over. Det har vært I kjempefin og lærerik uke med program fra 08.00 om morgenen til sene kvelden.

Programmet har bestått i teknikktrening, spenst trening, koordinasjonstrening, turn og trampoline samt en masse hopping hver eneste dag.

Hopplandslaget samt hoppere fra Kollenhopp sto for treningene. Guttene som hoppet i K60 bakken fikk spesiell oppmerksomhet av Magnus Brevig ( assistent til Alexander Stöckl). Han tok ei egen økt med guttene og var veldig imponert over hva de fikk til i bakken.

Instruksjonen og treningene medførte at alle hevet seg betraktelig i løpet av uken. ( Guttene i K60 hoppet bakken ned).  Sørlandet har mange talenter som vi må ta godt vare på.

Mange ivrige foreldre var også med på samlingen. Foreldrene tok seg av skismøring, felles måltider og skapte et topp sosialt miljø på samlingen. De er en viktig ressurs med tanke på framtidig satsning.

Det var 10 deltagere var Agder Og Rogaland Skikrets som deltok.  Fra venstre i øverste rekke på bildet: Mikael Bjerland -Øvrebø IL, Jonatan Lauvsland – Øvrebø IL, Ellef ugeland – Framsteg IL, Sindre Åsen – Framsteg IL, Vemund Brekka – Oddersjaa, Christian Høgfeldt – Oddersjaa, Audun Nybøen – Oddersjaa. Nederste rekke fra venstre: Mathilde Bjerland – Øvrebø IL, Karoline Lauvsland – Øvrebø IL og Mathias Bjerland – Øvrebø IL.

Mvh Steinar Møvik

Se også rapport og bilder via skiforbundet hopp sine sider