Rapport NM freeski og slopestyle

Liten rapport rundt Nm på Oppdal.

Agder og Rogaland stilte med 4 stk yngre junior i hovedlandsrennet og 4 stk. på Nm i Oppdal . Guttene leverte varene så det holdt . Nivået var skyhøyt med 32 startende gutter i yngre junior klassen .

Først ut var det slopestyle konkuranse der Thomas Berntzen( Hsk ) og Halvor Hovden(Bil) kvalifiserte seg til finale .Det gjorde to svært bra runs , der Halvor tok en 7 plass og Thomas 10 plass. Mats Lilland og Håkon Meinech Bakke var 2,3 poeng fra finaleplass.

I Big Air konkuransen var det derimot de to sistnevnte som dro på med 3 flotte runs og da havnet Håkon Meinech Bakke ( skiforeningen Stavanger ) på 7 plass og Mats Lilland ( Hsk) på 8 plass.

16-17 år og 18+ Bjørn Uppstad leverte en flott Big-Air run , der Alexander Aurdal også deltok . Havnet til slutt på 23 plass som er mer en godkjent på det vannvittige nivået det var i senior klassen der .

På slopestyle var han uheldig og datt i begge runnene sine. Eirik Moberg kom rett fra VM junior og rakk ikke big air, men var best av alle i kvalliken, var litt uheldig i 2. run, men havnet likvel på en fin 7. plass.

Mats Georg Søfting deltok kun på slopestyle og var uheldig i begge runnene sine, men en fin erfaring å ta med seg videre.

Jesper Lilland gjennomførte en fin konkurranse, men desverre nådde han ikke helt opp i kvalifisering til finalen.

Trener Pål Berntzen yngre junior er kjempefornøyd med plasseringene . Nå har Agder og Rogaland skikrets topp 10 i landet. Svært bra levert av guttene . Trener Svein Olav Lien ved HSG er også fornøyd med sine elevers prestasjoner.

Fra tidligere: Freidig Freeski, Oppdal Skisenter og Norges skiforbund ønsker velkommen til Norgesmesterskapet og Hovedlandsrennet i Big Air og Slopestyle! Program: Torsdag 3. April Coursen er åpen for trening. Fredag 4. April Norgesmesterskap i Big Air – Junior og Senior Lørdag 5. April Norgesmesterskapet i Slopestyle – Junior og Senior Søndag 6. April Hovedlandsrenn Big Air og Slopestyle – Yngre Junior.

Sjekk også ut Samlet resultater  Resultater NM slopestyle    Resultater Hovedlandsrennet

Hovden VGS. freestyle FB sider  Team Tight FB sider

Freidig freeski på facebook  Informasjoner online  Tidsprogram NM sidene 2014