Rapport alpinsamling Hovden 12-16 desember

Forberedelser:

Forberedelsene til denne samlingen besto i booking av anlegg til planlagte aktiviteter, booking av overnatting for dem som ikke hadde ordnet seg privat, felles middag samt transport av utstyr til aktuelle arena. Fredag 12.12 ble det handlet inn heiskort samt mat til de første måltidene på hyttene. Kretstrener hadde også møter med ledelsen på skisenteret på forhånd, for å avtale praktiske forhold under samlingen, som heis-start, varmestue osv.

Trenerkurset:

Trenerkurset som startet på Haukeli, ble avsluttet under samlingen. Hele 10 kandidater deltok på kurset, og de var aktivt engasjert under samlingen med stikking av løyper i SL-øktene, oppsett av B-nett i forbindelse med super-g treningen, samt at de var ansvarlige for gjennomføring av super-g økta. Det ble gjennomført teoriundervisning fredag kveld, lørdag og søndag ettermiddag på klubbhuset. For å få godkjent trenerkurs, så kreves det nå 45t praksis, og jeg håper vi ser mange av kandidatene på treninger ut over høsten!

Last ned full rapport fra kretstrener

INVITASJON TIL ÅPEN SKISAMLING PÅ HOVDEN, 12-16.12, 2014:

Det inviteres herved til åpen ski-samling på Hovden. Snøkanonene har vært i sving noen dager allerede, og vi håper de neste ukene vil sikre oss en bra samling også i år.

Samlingen er åpen for: alle løpere

Rekrutteringssamling med Hovden Skigymnas: Hovden Skigymnas inviterer også i år hovedlandsløpere til rekrutt-samling. De som ønsker å følge denne samlingen krysser av for dette i påmeldingsskjemaet. Det praktiske rundt overnatting organiseres av skikretsen. Skjema er sendt ut til klubbene.

Overnatting: Hytter ved Hovden Høyfjellssenter. Mat kjøpes inn på KIWI på Hovden med kretsens firmakort.

Kostnader:

Kr. 1495/kr.2205

Kr.1010/kr.1480

(voksne/barn)

I etterkant av samlingen vil kretsen foreta en avregning av kostnadsfordelingen i henhold til antall påmeldte deltakere. Kostnadsfordelingen vil omfatte overnatting, heiskort, treneravgift og dekning av felleskostnader. Hver klubb blir fakturert for sitt beløp.

Transport: Alle må selv sørge for transport til/fra Hovden.

Lagleder: Hver klubb oppnevner lagleder, og all informasjon går gjennom lagleder og sportslig ansvarlig.

Påmelding: Klubbvis påmelding på skjema sendt til klubbene. Frist fredag 5.12.

Tema for samlingen: Det planlegges både SL, SSL og super-g på denne samlingen. Trenerkurset som startet opp på Haukeli fortsetter fredag kveld.

Husk å ta med: Skiutstyr, barmarkstøy og –sko, preppeutstyr, drikkeflaske, hjelm, ryggplate, samt pads for slalåmtrening, samt treningstøy for barmarkstrening utendørs.

Frammøte: Trener/leder-møte på hyttene på Hovden Høyfjellssenter fredag 12.12 kl. 21.00.

Grovplan for samlingen: Planen for hver dag legges på trenermøtet dagen før, så vi vet ikke nøyaktig når øktene våre blir eller hva slags disiplin de enkelte øktene blir i nå. Planen under er en rammeplan.

Klokka

Fredag 12.12

Lørdag 13.12

Søndag 14.12

Mandag 15.12

Tirsdag 16.12

Storslalåm-trening

Super-g trening

Storslalåmtrening

Lunsj

Slalåmtrening

Trenermøte på kafeen

Avreise

Skoletid

Barmarkstrening:

Middag på hytter/leiligheter

Felles middag i kafeen på skisenteret

Løpermøter

Ro

Alle ønskes velkommen til ski-samling på Hovden.

Mvh Hans Blattmann, kretstrener