Invitasjon trenerkurs alpint

INNBYDELSE TIL T1-KURS I ALPINT:

Det inviteres herved til T1-kurs i alpint høsten 2014. Kurset er planlagt gjennomført i forbindelse med kretssamlingene på Haukeli og Hovden 28-30.11 og 12-14.12 og grovplan for kurset ser dere under. T1-kurset skal gjennomføres etter ny modell, og tilsvarer tidligere T2-kurset (ennå tidligere kalt B-kurs). T1-kurset består egentlig av 2 deler, første del likner på det gamle aktivitetslederkurset og andre del likner på det gamle T2-kurset. I den nye kursmodellen, består kurset av generelle emner og spesifikke emner, og flere av modulene er lagt opp som e-læring. E-læringsmodulene skal gjennomføres før oppstart av kurset, og deltakerne må kunne dokumentere at de har gjennomført disse e-læringsmodulene ved oppstart.

Plan for kurset:

Dag/dato

Modul

E-læring/

Egenstudie

Timer teori

Timer praksis

Før kursoppstart

1.2

1.3

1.4

1.5

Trenerrollen

Frisk utøver

Idrettens oppbygning og verdier

Aldersrelatert trening

Fredag 28.11

1.1

Introduksjon av kurs og plan

Utvikling av Skiteknikk

Løypestikking/øvelser

Sum timer

Vurdering:

T1-kurset har ingen eksamen, men det forutsettes 80 % frammøte for å få godkjent kurs, samt at e-læringsmodulene er gjennomført og godkjent. For å kunne gå videre med T2-kurset senere må deltakerne kunne dokumentere 45 timer praksis.

Påmelding og kostnader:

Påmelding skjer til Hans Blattmann, hansblat@online.no innen mandag 17.11. Kostnad for å delta på kurset er kr. 1500/deltaker. Dette dekker all undervisning samt litteratur. Kursavgiften vil bli fakturert fra kretskontoret.

E-læringsmoduler:

E-læringsmodulene til kurset må deltakerne ha gjennomgått før oppstart av kurset. Disse er under utvikling og noen er muligens ikke klare ved oppstart av kurset. E-læringsmodulene som ikke er klare vil bli formidlet på annen måte i løpet av kurset. E-læringsmodulene som er klare er tilgjengelige på skiforbundet.no.

Vi håper på bra oppslutning om deltakelse på kurset!

Hans Blattmann

Kretstrener