Rapport alpinsamling Pitztal

Forberedelsene til denne samlingen startet i juni 2014, med booking av overnatting samt treningstraseer. Samlingen var et samarbeidsprosjekt med Hovden Skigymnas, så det praktiske måtte koordineres med dem. Kretstrener booket hotell og treningstraseer på breen for hele gruppen, og gjennomførte også forhåndsbetaling av overnatting og heiskort på forhånd gjennom kretskontoret. Reiseopplegget var noe krevende å få på plass. Etter samlingen i Hintertux kjørte kretstrener en tilhenger med utstyr til Pitztal, denne ble parkert der til vi ankom søndag 26.10. Deltakerne fra kretsen reiste nedover med fly og hentet ut leiebiler i München. Hjemreisen var også organisert med fly, men unntak av kretstrener som kjørte sammen med Vidar Bachmann i skigymnasets buss fra Munchen til Kr.sand. Skigymnasbussen dro hengeren tilbake til Kr.sand og kretstrener kjørte så denne videre til Stavanger, Haugesund og Sauda søndag 2.11 og leverte ut bagasjen fra turen. Alpinkomiteen gjennomførte et løper-uttak til denne samlingen basert på en rekke kriterier som var kommunisert til klubbene på forhånd.

Last ned full rapport fra kretstrener

Fra tidligere:Noen av våre HL løpere drar sammen med Hovden Skigymnas alpint ned til Pitztal i tidsrommet 26/10-1/11. Trener på samlingen er Hans Blattmann og Vidar Bachmann.

Informasjoner Pitztal 2014 Følg HSG i Pitztal på Facebook

06 HL   Løper Kaya Dirksen 2000 Sauda