Resultater NM på ski Lillehammer

Resultatservice NM 2014

Søndag var det tid for den store folkfesten i NM - stafett. Vi hadde desverre ingen damelag med, men stilte med tre herrelag. Sandnes ble nr. 30, Sauda nr. 51 og Vindbjart nr. 77. Det stilte over 130 lag i NM.

Fra tidligere: NM på ski ble flyttet fra Molde til Lillehammer pga. snømangel. NM på ski arrangeres 16-19 januar. Følgende langrennsløpere deltar fra vår krets - deltar på en eller flere distanser (kun stafett står spesifikt):

Navn: Klubb:
Lisa   Kvamme Vegårshei IL
Tone Sundvor Bjerkreim IL
Ingvard   Folkvord Sandnes IL
Sindre   Folkvord Sandnes IL
Sjur   Obrestad Gabrielsen Sandnes IL - stafett
Endre   Nyberg Håland Sandnes IL
Audun   Laugaland Hjelmeland IL
Sondre   Handeland Sauda IL
Håkon   Hoff Thomassen Sauda IL - stafett
Amund   Hoff Thomassen Sauda IL - stafett
Stian   Hoelgaard Gjesdal IL
Geir   Ludvig Åsen Ouren Øvrebø IL
Gjermund   Steinsland Vindbjart - stafett
Espen   Lie Vindbjart - stafett
Henrik   Fjellstad Vindbjart - stafett

I tillegg stiller både Sauda IL og Sandnes IL lag under stafett menn. Alle påmeldinglister er nå klare: http://www.skiforbundet.no/nmlangrenn/pamelding/

Les også melding fra Norges Skiforbund ang. uttak jnr.

Sindre kom ble desverre ikke tatt med til VM junior: se uttaket her:

Fra tidligere: Som kjent har Sindre vært med i diskusjonen om en plass på sprinten til Jr VM i Val di Fiemme i slutten av måneden. Ved at han røk ut i kvarten (målfoto og 5 hundredeler) i helga, regnet vi med at toget var gått for hans del.
Når VM uttaket offentliggjøres kl 1400 i dag, vil det visst være to sprintplasser som fortsatt er åpne. Sindre er blitt bedt av landslagstrener Brit Baldisol om å stille på sprinten under senior NM neste helg. Han vil der ha muligheten for å kjempe om de to siste plassene med Even Northug, Eirik Ek Hagen og Eivind Krane Heimdal.
I tillegg har han fått beskjed om at han er aktuell som reserve på distanserennet i klassisk. Det står her mellom han og Gaute Kvåle. 15 km klassisk under senior NM vil her være avgjørende.

Spennende tider !!

Alt om Ski NM: