Rapport Beitostølen

Tøffe konkurranser og god samling for seniorene på Beitostølen!

Seniorsatsingen i regi Team Hovden/Sirdal Ski har vært på samling på Beitostølen siste uka. Samtidig fikk utøverne med færre enn 200 FIS-punkter avslutte uka med å teste formen mot Norgeseliten og mange gode utledninger. I praksis ble det jevngodt med å forsøke seg mot verdenseliten!

Best av våre ble Ingvar Folkvord, Sandnes IL med en 92. plass på fredagens 15 KM klassisk – 3.24 bak Martin Johnsrud Sundby. Slett ikke verst – og ser vi på plasseringen i det som senere i år blir klassen U23 så var Ingvar nr. 28. Og at det var hard kamp og mange med illustreres vel bare av at Petter Northug ble nr. 61 – under minutter foran Ingvar.

Også god innsats av Runar Skaug Mathisen. Sondre Handeland, Sauda IL og Endre Nyberg Håland, Sandnes IL havnet lenger nede på resultatlisten – men klarte samtidig å klatre på FIS-listen – så det sier vel alt om hvilket nivå som var på deltakelsen (!)

For juniorrennet på fredag ble Jørgen Paule og Eirik Hagen henholdsvis nummer 11 og 12 ca 2 minutter bak Augdal - med kun 36 sekunder opp til pallen! Det gror i rekkene!

Ellers kan treneren vår Frank Heggebø melde om en god og utbytterik snøsamling med gode forhold på Beitostølen. - Vi er godt i gang. Mye av det vi har fokusert på gjennom høsten, viser godt igjen her i startfasen. Det er god fremgang for alle, og vi har fått brukt tiden godt til å jobbe med teknikk under gode forhold sier Frank Heggebø som ser frem til fortsettelsen neste helg på Gålå med BUL-sprinten. Frank benytter også anledningen til å takke Bjørn Folkvord og Henning Hagen for god støtte til skismøring! Vi kommer tilbake med en rapport fra dette. Sjekk også informasjonen som vi legger løpende ut på Facebook: https://www.facebook.com/?ref=logo#!/TeamHovdenSirdalSki?fref=ts

Bilde av gutta samlet

Ingvar Folkvord