NIF har tatt ut troppen som skal til Special Olympics World Winter Games 2017

13 langrennsløpere og 7 alpinister skal representere Norges Skiforbund under Special Olympics World Winter Games 2017

Norges idrettsforbund har fredag 4. november tatt ut en tropp på 35 utøvere som skal representere Norge i Special Olympics World Winter Games 2017 i Østerrike 14.-25. mars 2017.

Special Olympics World Winter Games er verdens største idrettsarrangement for mennesker med utviklingshemning. Arrangementet skal foregå i tre byer i Østerrike, Graz, Schladming og Ramsau. Totalt deltar 2700 utøvere fra 107 land i ni ulike idretter. De norske utøverne skal konkurrere i følgende idretter: langrenn, alpint, innebandy, hurtigløp og snowboard.

Følgende utøvere er tatt ut til å representere Norges Skiforbund i Special Olympics World Winter Games 2017:

Langrenn
Mads Møllevik Sagmo  Vivil IL
Andreas Enger Schreiner  Vivil IL

Trenere langrenn:
Hild Riseth Fjone, Vibeke Klungerbo, Anne Ragnhild Kroken, Endre G. Sævig og Kristoffer S. Ramskjell
Trenere alpint:
Bjørn Inge Drabløs, Sofie Wirum Sæter og han Palmstrøm Hald

Du kan bli bedre kjent med hver enkelt av utøverne som representere Norges Skiforbund på våre nettsider. Her er en egen side med stoff om Special Olympic World Winter Games.

NIF`s sin sak om uttaket; Her kan dere også se hvem som skal delta i de andre idrettene