Fra venstre: Morten Schønfeldt (markedssjef Norges Idrettsforbund), Erik Røste (skipresident), Chen Yihong, Tom Tvedt (president Norges Idrettsforbund), John Olav Evans (markedssjef Norges Skiforbund Alpint) og Inge Andersen (generalsekretær Norges Idrettsforbund). (Geir Owe Fredheim, Norges Idrettsforbund)

Historisk avtale mellom NSF Alpint og Phenix

Norges Skiforbund alpint og Phenix er enige om en ny langsiktig avtale med varighet til OL i Beijing 2022.

Dette er den største klesavtalen som er inngått i norsk idrett, med en verdi på over 20 millioner kroner i året. Phenix har levert bekledning til landslagene i alpint siden 1993, og med den nye avtalen har samarbeidet vart i nærmere 30 år.

-Vi er svært godt fornøyde med at Phenix forlenger avtalen med norsk alpint. Phenix har vært en trofast partner som har fulgt norsk alpinsport både i motgang og medgang gjennom de siste 23 årene. Det er til stor glede for oss alle at det fantastiske samarbeidet fortsetter, sier skipresident Erik Røste.

Alpint har tradisjon for å ha lange avtaler med sine samarbeidspartnere, med fokus på utvikling og felles mål. Phenix har i alle disse årene vært en avgjørende partner i dette arbeidet.

-Med fantastiske resultater og utøvere har norsk alpint aldri stått sterkere sportslig og markedsmessig, sier markedssjef i NSF alpint, John Olav Evans.

-Denne grensesprengende avtalen inspirerer alle til å fortsette det viktige arbeidet med å utvikle alpint videre, sier leder i alpinkomiteen, Elling Vassbotn Breivik.

- Samarbeidet og tilknytningen til det norske alpinlandslaget har alltid vært svært viktig for Phenix forretningsfilosofi . Etter å ha jobbet tett sammen i et kvart århundre er alle i Phenix glade for at vi skal fortsette og forsterke dette arbeidet. Sammen med norsk alpint ser vi frem til å bringe Phenix til nye høyder i Norge, Europa og i de asiatiske markedene, sier Kristine Shinozaki, adm. direktør i Phenix .

Norges Idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité har også forlenget sin avtale med fire nye år. Det betyr at Phenix også blir en viktig leverandør for alle norske deltakere i de kommende OL.