Mina Fürst Holtmann

Holtmann med to strake

Mina Fürst Holtmann (20) knallet til med to seiere på rad i Australsk New Zealand Cup mandag og tirsdag.

Fürst Holtmann vant først mandagens storslalåmrenn før hun knallet til med ny seier i slalåmrennet i dag. Holtmann er ny på World Cup-laget foran sesongen og har imponert med mye bra kjøring siste året.Sportssjef Claus Johan Ryste er imponert over kjøringa til 20-åringen fra Bærums Skiklub.

- Hun har vært mer og mer stabil på trening i New Zealand, og viser det også i renn to dager på rad, sier han.

Maren Skjøld kjørte inn til fjerdeplass, Kristine Haugen ble nummer fem, mens også Kristin Anna Lysdahl imponerte med sjetteplass i slalåmrennet som tilsvarer europacupnivå.

Kvinnelandslaget i alpint er på samling på New Zealand for å forberede seg foran vinterens sesong.

Lotte Smiseth Sejersted tok en ny pallplassering i storslalåmrennet mandag.

Chole Margrethe Fausa og Maren Skjøld kjørte inn til henholdsvis 6. og 7. plass.

Holtmann fornøyd
Mina Fürst Holtmann forteller selv om en god sesongoppkjøring så langt.

- Vi startet med en uke «oppkjøringssamling» på Folgefonna for å få tilbake litt skifølelse før vi reiste til New Zealand. Her har vi vært i over to uker nå, og har hatt mange bra dager på ski. Det er tidlig å kjøre renn på denne tiden av sesongen, har aldri gjort det før, så man føler seg vel egentlig ikke helt klar for det. Men det er fint å få kjørt renn, for man blir tvunget til å endre på ting for å få bedre resultater. Og siden det er så tidlig på sesongen er det bare bonus å gjøre det bra, og hvis det går dårlig har man lenge igjen av oppkjøringsperioden til å forbedre seg. Alt i alt er jeg fornøyd hittil og ser frem til å trene videre, sier hun.