SPORTSLIG LEDER – READY ALPIN

Ready Alpin er en alpinklubb med lange og gode tradisjoner med røtter helt tilbake til kjente navn som Stein Eriksen og Didrik Marksten. De senere årene har Ready Alpin oppnådd svært gode resultater med blant annet flere deltakere i ungdoms OL, seire i junior NM og seier i junior VM.

Klubben holder til på Gressbanen i Oslo, og skitreninger foregår i Oslo Vinterpark (Tryvann og Wyller). Klubben tilbyr treninger og alpinskole fra barnehagealder til og med ungdomsskolen (U16). I tillegg følger vi godt opp våre løpere som tar steget videre på skigymnas/FIS, på landslag og universitetslag.

Vår sportslige leder gjennom de siste 5 årene har valgt å søke nye utfordringer, og vi søker derfor etter ny sportslig leder.

Styret og sportslig utvalg i Ready har satt seg som ambisjon om å være Norges beste alpinklubb. Vi skal tilby tilpasset trening til barn i de ulike årganger hvor skiglede står i fokus – derav vårt slagord «Gøy på ski – alltid». Dette ønsker vi skal skje med best mulig kvalitet, slik at barn og foreldre får best mulig utbytte av å være på trening med oss. Vi har derfor lagt opp til få barn per trener i alle årskull. Dessuten har vi valgt å ha fokus på å rekruttere gode trenerne til alle aldersgrupper og vi har et omfattende opplæringsprogram for våre trenere.

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Vi ser etter en ny sportslig leder som kan vise til resultater med utvikling av barn og unge innenfor alpint. Den alpinfaglige kompetansen og erfaringen er derfor veldig viktig for oss. Samtidig må du være en lagspiller som bidrar til å skape engasjement hos både barn og foreldre i klubben. Det vil ligge noen administrative oppgaver i stillingen.

Dersom du ønsker å være med på å videreutvikle klubben, ta kontakt med oss for en uforpliktende samtale. Ta enten kontakt med leder for sportslig utvalg, John Arne Bjerknes på telefon 900 86 186 eller mail jab@nordicarch.com, eller med styreleder i Ready Alpin Finn Espen Sellæg på telefon 917 97 671 eller mail finn.espen.selleg@no.ey.com.  Eller send en søknad med CV og referanser til finn.espen.selleg@no.ey.com.