Gode plasseringer i E-cup

Karrierebeste av Maren Skjøld, samt flere gode plasseringer til gutta. Europacuprennene i Norge er viktige for Norges Skiforbund.

Se videointervju øverst i vinduet.

Det ble ekstra mange europacuprenn til Norge i år ettersom Hemsedal tok over rennene i Åre. Trysil og Kvitfjell har de siste årene gjennomført mange gode renn. Fra torsdag denne uka avsluttes europacuprunden i Norge med renn i Kvitfjell.

På herresiden var det flere gode plasseringer i både Hemsedal og i Trysil i helga. Jonathan Nordbotten kjørte blant annet inn til 4. plass i slalåm, mens Peder Dahlum Eide fikk med seg en 12.- og en 14. plass i Hemsedal og i Trysil. Axel William Patricksson og Marcus Monsen fikk med seg henholdsvis en 5. og 7. plass i storslalåm.

Maren Skjøld kjørte inn til karrierebeste to dager på rad i Trysil. I storslalåm ble det 9. plass, mens hun endte på 10. plass i slalåm. Kristin Anna Lysdahl, Thea Louise Stjernesund og Kajsa Vickhoff Lie imponerte med henholdvis 16., 20., og en 26. plass.

Maren Skjøld

Hemsedal