Kvinnene har fått ny sjef foran VM-sesongen.

Trenerteamet komplett

Trenerteamet i alpint komplett Det er flere endringer i trenerteamet i alpint foran 2014-2015-sesongen.

Canadiske Tim Gfeller (37) er siste tilvekst på alpinlandslaget foran vinterens VM-sesong. Gfeller blir sjef for kvinnenes World Cup-lag. Der får han med seg både Eivind Østenengen og Chris Refsnes som ny fysisk trener. Canadieren fra Ottawa har signert en toårskontrakt med Norges Skiforbund, og er allerede godt i gang med jobben.

Han har blant annet åtteårserfaring som trener på World Cup-nivå med det canadiske damelaget. Selv ga han seg tidlig med satsinga til fordel for å satse på en trenerkarriere. Sebastian Petric er ny serviceman på kvinnelandslaget foran årets sesong.

Mennenes støtteapparat er også komplett. Lars Mæland er ansatt som barmarktrener. Her fortsetter Håvard Tjørhom som verdenscupsjef for herrene, Tron Moger som fartssjef for herrene og Franz Gamper kommer til å ha den daglige treningsoppfølginga til Aksel Lund Svindal og Kjetil Jansrud i både fart- og tekniske disipliner. Alpinlandslagene har vært gjennom en beinhard barmarkperiode med massiv trening i sommer.

Europacupsjef Christian Mitter og Stefan Kronberger er også i full gang med forberedelsene til sesongen med de nest beste gutta.

Det er 12 kvinner og 13 menn i landslagstroppen.

Til vinteren er det tradisjonell verdenscupsesong, med VM i Vail som det naturlig store høydepunktet i februar.

Mens kvinnelandslaget i disse dager avslutter en lengre snøsamling i New Zealand, er de beste herrene i full gang med sin snøsamling i Sør-Amerika.

Les også: Alpinlandslagene sesongen 2014-2015