Hovedlandsrennet Oppdal

Det blir Hovedlandsrenn i Oppdal denne uken!

Det har vært og er «grønn vinter» i Oppdal. På tross av en merkelig vinter har vi stort sett hatt veldig fine renn- og treningsforhold, helt til i går. Lørdag fikk vi et lag med nysnø som tilførte mye fuktighet i snøen som lå fra før. Søndag, i går, var det 11 varmegrader og fønvind. Det er dårlig kombinasjon også for robust kunstsnø.

I samarbeid med Oppdal Skisenter jobbes det nå for å gjøre istand rennbakken i Hovden, Oppdal. Det jobbes med å flytte på snø slik at renntraseen får en god såle, forhåpentligvis får vi også kuldegrader slik vi får supplert med mer snø og at snøen dermed får satt seg godt. Vi hadde håpet på worldcup-forhold, men vi må innstille oss på «Sochi-vær».

Mulig programendring

Værprognosen for helgen er ikke spesielt god med tanke på arrangering av skirenn. Det meldes nordvestlig vindretning, noe som betyr snøvær på ordentlig i Oppdal. Vi må derfor ta forbehold om mulige endringer i programmet. Om det skulle bli endringer i programmet betyr det mest sannsynlig at SuperG trening og renn samt Superkombislalåmen vil bli gjennomført torsdag. I såfall blir kretskonkurransen avlyst. Storslalåm gjennomføres fredag og Slalåm lørdag.

Vi henstiller alle som kun er meldt på til Storslalåm og Slalåm til å være på plass i Oppdal slik at man kan stille til start fredag, dersom det blir endringer i programmet. Endelig beslutning om programendring gjennomføres på lagledermøtet onsdag kveld. Det må stå for den enkeltes regning og risiko, da vi i utgangspunktet vil forsøke å følge oppsatt program.

Vi regner med at dere ankommer et bart Oppdal, med nok snø i renntraseen, men at dere reiser hjem i full vinter.

Været får vi ikke gjort mye med, men vi jobber så hardt vi kan for å sørge for gode sportslige forhold. Det mener vi at vi skal få til om ikke akkurat helt slik vi hadde håpet på, slik det ser ut nå.

Velkommen til Hovedlandsrennet 2014!

Mvh,

Stein Kjartan Vik