Langrennstrener søkes

Tre klubber i Asker (Dikemark, Vollen og Heggedal) søker langrennstrener til sin 2001/2002 gruppe (både jenter og gutter) for sesongen 2016/2017.

Langrennsklubbene Dikemark, Vollen og Heggedal i Asker jobber med mål om å samarbeide om en felles langrennsgruppe på mellom 30 og 35 gutter/jenter 15-16 år f. 2001/2002 (hovedlandsrenngruppe).

Langrennsgruppen skal både tilby et opplegg hvor flest mulig utøvere blir med lengst mulig og samtidig være et sted hvor utøvere kan utvikle seg til gode langrennsløpere.

I den forbindelse søker vi en hovedtrener som kan inngå i vårt trenerteam med flere dyktigehjelpetrenere. Vi har også en sportslig ledelse som har et mer helhetlig ansvar for den sportslige satsingen til denne gruppen.

Langrennsgruppen har god økonomi og engasjerte foreldre/aktive.
Vi ser at flere ungdom ønsker å fortsette langrennssatsingen gjennom ungdomsårene, og dette medfører et behov for større variasjon og bredde i treningstilbudet. Vi ønsker å beholde det gode sosiale miljøet vi har hatt i Dikemark, Vollen og Heggedal og samtidig ha et attraktivt tilbud til de som ønsker å satse videre på idretten.

Oppgavene kan ut over ledelse av treningene (minimum i snitt to treningskvelder i uka – sesongvariasjoner), blant annet bestå av:

-       Planlegging av treningsopplegg

-       Tilrettelegge treningsprogram for løpere
-       Oppfølging på renn
-       Deltagelse på treningssamlinger
-       Coaching og ledelse av andre trenere og grupper

Søkerne må ha relevant trenererfaring, evne til å skape en god sosial gruppe og må kunne være en god samtalepartner.

Avhengig av hvem du er og hva du ønsker kan vi tilby en 20-30% stilling med mulighet for å etablere et profesjonelt sportslig opplegg i en av de mest spennende nysatsingene i Akershus.
Denne oppstarten kan også gi muligheter for å bli juniortrener sesongen 2017/2018.

Vi tilbyr et godt trenermiljø, motiverte ungdommer, trenerutdanning, ressurssterkt støtteapparat både internt og ekstern, samt konkurransedyktige betingelser. I tillegg tilbyr vi et av regionens mest attraktive treningsanlegg (Eid skiarena) med kunstsnø fra tidlig vinter til sen vår.

Vi søker deg som liker å drive med utvikling av unge utøvere i et helhetlig perspektiv. Du bør være entusiastisk, en god pedagog og en teamplayer. Erfaring som aktiv er en fordel, men ikke et krav.

Vi ønsker i utgangspunktet ansettelse fra mai 2016.

Interessert? Vil du vite mer?
Ta kontakt med Marius Brustad, telefon 950 36 022. mabrust@gmail.com