Lederkurs for ungdom

Meld på deltakere til Lederkurs for ungdom, og få tilbake unge ledere som VIL, KAN og TØR!

Ungdom som har deltatt på Lederkurset kommer tilbake høyt motiverte, kompetente og kanskje det viktigste; klare for å gjøre en innsats i idrettslaget! Det er også mulig å søke om midler i etterkant av kurset.

Akershus idrettskrets arrangerer helgen 4. til 6. april Lederkurs for ungdom på Sørmarka kurs- og konferansesenter. Kurset er for engasjerte ungdommer i alderen 15 til 19 år, og som er medlem av et idrettslag.

I løpet av en spennende og innholdsrik helg vil deltakerne få økt kunnskap om ledelse, kommunikasjon, samt forståelse for norsk idrett. Deltakerne vil utfordres til å utarbeide en handlingsplan, med tiltak de ønsker å gjennomføre i idrettslaget sitt. Idrettslag som har deltakere på Lederkurset, får også mulighet til å søke om midler til tiltak som involverer disse unge lederne.

Akershus skikrets oppfordrer våre medlemmer til å melde på ungdommer fra idrettslaget. Her får deltakerne en solid lederutdannelse, samtidig som idrettslaget får ungdom som kommer tilbake fra kurs høyt motiverte til å bidra.

Mer info om Lederkurset og påmelding finner dere på Akershus idrettskrets’ nettsider

Se andre relevante saker om Lederkurset:Lederkurs for ungdom kan gi deg jobb!

Våg å si ja! Les om Tinas tips og erfaringer etter gjennomført Lederkurs

Invitasjon