Trenerannonse Team Veidekke Oslofjord

Team Veidekke Oslofjord søker ambisiøs og motivert trener i inntil 70% stilling ( med mulighet til utvidelse).

Team Veidekke Oslofjord er et samarbeid mellom Norges Skiforbund og kretsene Oslo, Akershus, Østfold og Telemark/Vestfold. Tilbudet skal gjelde de beste og mest lovende seniorutøverne i disse kretsene. Laget vil bestå av 6 – 10 utøvere, kvinner og menn. Lagets utøvere skal ha ambisjoner om og potensial til å bli OL- og VM-deltakere for Norge. Team Veidekke Oslofjord har som målsetting å levere løpere til NSFs landslag. Stillingen medfører en del reising, transportkostnader vil bli dekket.

Arbeidsoppgaver:

• Helhetlig ansvar for koordinering av oppgaver knyttet til planlegging og gjennomføring av alle aktiviteter i teamet, herunder budsjettoppfølging
  • Treningsfaglig oppfølging av løpere
  • Planlegging og gjennomføring av samlingsdøgn (en samling pr mnd utenom konkurranse sesongen)
  • Koordinere ukentlige fellestreninger
  • Koordinering av aktiviteter i konkurransesesongen
  • Samarbeid med smørere
  • Bidra til kunnskapsutveksling og kontakt mot langrennsmiljøet i Skiforbundet, krets og klubber
  • Bidra i markedsaktiviteter tilknyttet teamets sponsorer

Ønskede kvalifikasjoner:

• Idrettsfaglig utdannelse og kompetanse. Kunnskap om NSF`s treningsfilosofi
  • Trenererfaring og kunnskap om toppidrett
  • Solide lederegenskaper
  • Gjerne erfaring som aktiv utøver
  • Personlig egnethet vektlegges
  • Datakunnskap

Trener bør ha bosted i Osloregionen. Oppfordrer spesielt ressurspersoner som allerede jobber  med ski i regionen om å søke. Stillingen kan kombineres med annet trenerverv.

Tiltredelse fra sesongstart 2014-2015, 1 april 2014. Stillingen er i utgangspunktet midlertidig for 3 år, med mulighet for forlengelse. Lønn etter avtale.

Søknad med CV sendes:

Styringsgruppen for Team Veidekke Oslofjord  v/ Jorunn Nymo, e-post: jorunnnymo@hotmail.com snarest  og innen 1.mars. 2014.

For nærmere informasjon kontakt : Tove Andersen, Oslo Skikrets : 908 14 660