Vellykket breddesamling i Asker

Hagahogget Låmlag arrangerte en meget vellykket breddesamling i Asker 9. og 10. november.

Harald Kværner hadde fått med seg vår nesten egen Anne-Marit, og sammen ledet de over 30 entusiastiske og treningsvillige telemarkkjørere gjennom en innholdsrik helg. Her var det topp innsats fra alle hele veien, og dette lover godt for skisesongen som vi nå gleder oss enda mer til!

Begge dagene startet med en løpetur ute, mens det ble rigget til øvelser i de to gymsalene på Asker videregående skole. Som vanlig var det en spennende trappeduell på slutten av løpeturen.

Inne gjorde vi noen øvelser som var godt kjent for de som trener med Hagahogget på onsdager. Andre øvelser var nye for de fleste. Siden vi hadde bedre tid enn på en vanlig onsdagstrening kunne vi bruke god tid på øvelsene, og Anne-Marit og Harald passet godt på at alle fikk det til. Lørdag var det først fokus på koordinasjon og balanse. Det er nok mange som gleder seg til filmen som ble tatt av klovneøvelsen til Anne-Marit. Så var det god gammeldags sirkeltrening, som er gøy mens vi holder på, og litt deilig når vi er ferdige.

Dagen ble avsluttet med dansk stikkball, rydding, og kjempegod og meget fortjent pizza på Pizzastua.

Fra søndagen husker vi kanskje intervall-øvelsen best, med mange hindre som virket enkle å forsere i starten, men etter 4 + 4 intervaller var det ikke så lett likevel.

Det var også spennende å få bind for øynene å bli ledet rundt i en gymsal full av hindre.

Dette var en vellykket breddesamling. Stor takk må gå til trenerne Anne-Marit og Harald. De fikk frem det beste i oss. Takk også til Kristin som stilte gymsalene til rådighet, og disket opp med frisk frukt på velfortjente pauser.